Zoeken in deze blog

zondag 31 december 2017

Overzicht 2017


Op het einde van het kalenderjaar ga je in de bloggerswereld het jaaroverzicht plaatsen. Maar dit jaar ben ik in mei afgehaakt, ondanks mijn goede voornemens van vorig jaar om meer te gaan bloggen.
Vanmiddag toen ik Loes sprak, realiseerde ik me dat ik er nog niet eens aan gedacht had om een overzicht te maken.
Shame on me.
Loes sprak me streng toe en dat heeft geholpen ;-) Het zou zonde zijn deze traditie te doorbreken.


In het begin van 2017 begon ik voortvarend aan een nieuw fotojaar. Ik boekte zelfs een weekendje naar De Hoge Venen onder leiding van Theo Bosboom. Het weer werkte fantastisch mee en we maakten prachtige sneeuwplaten.


Ook in januari (Sorry hoor, ik begin nu al te smokkelen. Ik ga me niet houden aan 1 foto per maand) had ik een leuk weekend aan zee, samen met Loes. Omdat het had gestormd waren er veel zeesterren aangespoeld. Deze foto heb ik ingezonden bij een fotowedstrijd van Natuurpunt en op dit moment dingt hij nog mee naar een prijs ;-).


In maart gaan Von, Loes en ik de 50ste verjaardag van Yvonne vieren met een foto-uitstapje naar Texel. Steiger de Vriendschap fotograferen we rond zonsondergang.


In het voorjaar boekte ik de vogelhut van Gerwin Kieboom in Drunen en genoot daar een hele dag van prachtig licht, gaaien en eekhoorns.
 

Deel de Natuur timmerde dit jaar flink aan de weg. Een van de leukere dingen waar ze actief in zijn is het plannen van uitstapjes naar interessante natuurgebieden. Zo gaan we met ons drieën op Paasochtend op zoek naar Wilde kievitsbloemen in plaats van chocolade eitjes. Ik moet zeggen dat je hier veel langer plezier van hebt.

 

Tot zo ver ging het fotograferen en het bloggen wel aardig. Maar toen kwam de klad erin. Geen blogjes meer en ook de fotografie stond op een laag pitje.

 
Ik boekte nog wel een avondje steenuilen bij Glenn Vermeersch

 
Ik ging in de zomer nog een paar keer met Loes op pad.
 

We probeerden zelfs eens wat anders dan anders te doen. Bomen in/met beweging.


De herfst startte en even wat bling-bling met de helios vastgelegd.

 
Eigenlijk maar twee momenten met paddenstoeltjes bezig geweest. Maar voor de afwisseling krijgen ze een plekje in dit blog.
 

In november deze plek ontdekt. Het was mistig, maar grauw, dichtgetrokken. Toen kwam de zon even door en was het genieten. Een plekje waar ik graag naar terug wil gaan, op momenten met mooie mist en met sneeuw.


Toen was het december en bleef de camera onaangeroerd. Maar deze foto, verstuurd als Kerst/Nieuwjaarskaart hoort wel bij deze maand.
De Kerstdagen zijn voorbij, maar de goede wensen voor een goed, gezond en fijn 2018 zijn nog volop van kracht!

En dan is het weer tijd voor goede voornemens...... misschien moet ik die van vorig jaar maar gebruiken
 

14 opmerkingen:

  1. Oeps! ik heb je blijkbaar wel héél erg streng toegesproken, dat er zó snel een eindejaarsblogje staat....
    Liever geloof ik eigenlijk dat je toch wel weer enthousiast werd en dat je je blog met plezier gemaakt hebt, vol goede voornemens voor het nieuwe jaar ;-)
    Hoe dan ook, het zou toch jammer zijn als je dit moois niet zou laten zien, foto 1 met de sneeuw is prachtig, heel fijntjes, nr 7 van de uiltjes zó lief!, nr 9 had ik uiteraard al gezien, en ik vind hem toch echt wel wat hebben ( die van mij durf ik niet te tonen...) en bij foto 10 laat je weer zien hoe goed jij die Helios in je vingers hebt, mag je mij eens leren!
    Kortom: een heel fijn oudejaarsblog waarin jij je kwaliteiten laat zien, stuk voor stuk heerlijke platen.
    Ik weet dat ook bij mij de klad in de blogjes kwam, laten we elkaar in het nieuwe jaar maar proberen te stimuleren, dan komt het vast wel goed ;-)

    Lieve groetjes en de beste wensen voor het nieuwe jaar,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gonnie,

    Ook voor jullie alle goeds voor 2018 en ik
    hoop dat je camera wat meer uit de tas komt dan dit jaar
    niet alleen blogs werden minder maar ook je foto's lees ik!
    als ik heel eerlijk ben heb ook ik dit jaar niet veel geblogd
    en ook ik vind dat ik er meer mijn best voor moet doen..is toch
    ook eigenlijks zonde maar ondanks alles heb jij prachtige foto's...
    de uiltjes en de macro's zijn natuurlijk ook super! een prachtige terugblik!!

    liefs Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Gonnie,

    Leuk dat je eindelijk weer eens iets plaatst. Ik moet zeggen dat ik je foto's wel gemist heb de afgelopen maanden. Waarom dat is, kun je toch duidelijk hierboven zien. Stuk voor stuk erg mooie foto's en wat direct opvalt is dat ze bijna allemaal een bepaalde rust uitstralen. Erg knap vastgelegd.
    Bij deze wil ik jou een geweldig 2018 toewensen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gonnie,

    Een bloggersdipje hebben we allemaal wel eens. En het moet ook geen verplichting worden. Gelukkig ben je nog wel blijven fotograferen en dat levert je dan toch een mooi jaaroverzicht op. Ze zijn allemaal kalenderwaardig! Ik hoop in 2018 nog veel foto's van je te mogen aanschouwen, of het nou op je blog is of ergens anders op het wereldwijde web.

    In ieder geval veel geluk in 2018 en veel genietmomenten!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan Loes zo streng zijn...? wat is het een schat, het heeft wel geholpen om de traditie voort te zetten. En wat komen er mooie foto's voorbij. De gezellige uitjes moeten we zeker ook als een traditie blijven voort zetten, we komen allemaal met verschillende foto's thuis, en wat is het altijd gezellig. Foto in beweging met de bomen, die is toch wel heel apart geworden, lijkt wel een schilderij, zo apart. De helios is duidelijk een favoriet van je om mee te spelen, wat kan jij dat goed, je weet het zo te pakken dat het precies allemaal klopt. Ga in 2018 fijntjes zo door dan kunnen we eind 2018 weer van je prachtige beelden genieten.

    Ook voor jullie de allerbeste wensen voor 2018.

    Dikke knuf Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Gonnie,

    Mooi overzicht, en leuk om nu ook de foto's te zien die je na mei 2017 maakte, zoals die superleuke steenuiltjes, wat een topper. ook de landschapjes vind ik erg mooi, net als de kievitsbloem en het oranjetipje....(twee van mijn wenssoorten voor 2018).
    En wie weet gaan we vanaf nu weer af en toe een blogje van jou zien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Gonnie,
    wat leuk dat je op de valreep nog zo'n mooi jaaroverzicht te voorschijn hebt kunnen toveren. Want mooi zijn jouw foto's altijd. Ik hoop dat je het plezier in fotograferen weer terug kunt vinden en wens je voor 2018 alle goeds én: fotomomenten om van te genieten.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat Loes zo streng is, want zo'n fraai overzicht kunnen we natuurlijk niet missen. Dat je er zo snel mee klaar was, moet bijna wel betekenen dat je dit jaar inderdaad erg weinig gefotografeerd hebt. En dan toch nog met zulke platen komen. Dan moet je echt wel talent hebben! Het zou toch doodzonde zijn als je dat niet meer zou gebruiken.
    Ik wens je voor 2018 alle goeds en dat je je voornemens van vorig jaar dit jaar wel kunt waarmaken ;-)
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Gonnie,
    Ik dacht al dat je gestopt was met bloggen, dus je begrijpt dat het een aangename verrassing was om een overzicht van jou te zien. Zoals eigenlijk altijd is het een serie geworden waar ik met plezier naar heb gekeken. Op één na (bomen in de wind, deze spreekt mij niet aan) vind ik het hele fraaie platen.
    Fotograferen en bloggen moet geen dwang worden, je moet het leuk vinden om te doen (en er natuurlijk tijd voor hebben). Ik hoop in 2018 wel van tijd tot tijd een blog van je te zien.
    Ik wens je alle goeds toe voor 2018.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Gonnie,
    Allereerst wil ik je alle geluk en gezondheid voor 2018 toewensen!!

    Prachtig overzicht met hele mooie foto's!!
    Dat eekhoorntje en ook die twee uiltjes vind ik erg leuk.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Gonnie, allereerst de beste wensen en een gezond 2018. Mooi overzicht. Ja de boog kan niet altijd gespannen staan...
    Natuurlijk hoop ik nog wel weer meer van je te zien. Gr Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha dat was een goede actie van Loes om je even tot actie te manen. Fijn om weer eens een blog van jouw te zien, je maakt zulke prachtige foto's en dan ook altijd nog een prettig te lezen verslag erbij. Dus wat mij betreft zie ik dit jaar ook graag weer blogjes voorbij komen. Ik ben bijvoorbeeld best benieuwd naar nieuwe foto's van de karakteristieke boom,dit vind ik ook een heel mooie opname. Ik vind de hele serie prachtig, alleen de bomen zijn me eigenlijk wat te abstract, maar wel heel leuk dat je deze foto hebt geplaatst, want het intrigeert me wel zo'n experiment. Mijn favorieten zijn foto 1 met de bomen en de prachtige sfeeropname van de Kievitsbloem.
    Alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar en ook veel fotografieplezier gewenst.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij het zien van al deze mooie foto's krijg ik meteen zin om te gaan fotograferen. Ik kan niet kiezen, alle foto's zijn op hun eigen manier uniek en mooi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar als je z,on jaar kunt bekijken dan mag je toch wel apetrots zijn.

    BeantwoordenVerwijderen